غزّه، خاکریز اول در حمله امپریالیسم به مردم جهان
ا. م. شیزلی ا. م. شیزلی

حمله تروریستی به باریکه غزّه و کشتار بی امان مردم آن، با بمباران دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، انبار آرد، بیمارستانی که در آن ۵۰۰ مجروح معالجه می شد و قبرستانها وارد سومین ده روزه خود شد.

امپریالیسم آمریکا و پایگاه نظامی آن، اسرائیل، در نوارغزّه دقیقا فاجعه اردوگاههای مرگ نازی را تکرار می کنند. به کشتار مردم گرسنه و تشنه ای دست می زنند که در محاصره کامل نظامی، غذائی، داروئی قرار داده اند. امروز در غزّه از انواع سلاحهای کشتار جمعی و آخرین سلاحهای پیشرفته برای در هم شکستن مقاومت مردم استفاده می شود. امپریالیسم تجربه ویتنام را تکرار می کند و مردم، شهرها، مزارع و درختزارهای غزه را با بمبهای فسفری آتش می زند. آمار کشته و زخمیها، هر چند نمی تواند دقیق باشد، از مرز ٦۰۰۰ نفر گذشته است. بیش از ٨۰ درصد کشته و زخمی های را کودکان، زنان و پیرمردان تشکیل می دهند.

این همه در حالیست که ماشین تبلیغاتی امپریالیسم تمام سعی خود را بکار گرفته است تا مثل همیشه و همه موارد، واقعیات را جعل نموده و حقایق را واژگونه نشان دهد. آنها از همان ابتدا، از سالهای پایان جنگ جهانی اول، حضور نظامی و تهاجم گسترده امپریالیسم جهانی به مردم، ثروتها و اراضی منطقه خاورمیانه را گام به گام و مرحله به مرحله، بگونه ای غیر از آنچه که هست نشان می دهند. این تهاجم همه جانبه را، در مراحل نخست با عنوان «مشکل اعراب- اسرائیل» نامگذاری کردند و در ادامه و بتدریج به صورت «مشکل فلسطین- اسرائیل»، «مشکل غزّه- اسرائیل» و در نهایت به صورت«مشکل حماس- اسرائیل» تعریف می کنند. هدف این تقسیم بندی، ایجاد شکاف و تفرقه در صفوف مقاومت برعلیه حضور نظامی، غارتگری و تجاوزات مکرر امپریالیسم در منطقه می باشد که ثمره نحس این تقسیم بندی، در تبدیل غزّه به اردوگاه مرگ نازیستی- هیتلری مشاهده می شود.

امپریالیسم بعد از سلطه تقریبا کامل بر جهان در آخرین دهه قرن بیستم (منهای بخشهای معدودی)، مشکل خود را با اکثریت دولتها که اساسا، یا با سیاست امپریالیسم همسو هستند و یا دست نشانده، حل کرده است. بدین ترتیب، سرکوبی ملتها و خلقهای جهان، که خواهان صلح، امنیت، عدالت اجتماعی، آزادی و استقلال خود هستند، بعنوان مهمترین و اصلی ترین مشکل پیش روی امپریالیسم جهانی باقی مانده است. از این رو و در ادامه سیاست سرکوب ملتهای متمرد، یکی دیگر از حلقه های کاملا تضعیف شده مقاومت مردمی، مردم غزه را به زیر آتش بار سهمگین خود گرفت.

آن دیدگاه و یا نظری که به تأسّی از ماشین تبلیغاتی امپریالیسم، حملات مداوم از زمین و هوا و دریا به مردم غزّه و کشتار بی امان آنها را، "جنگ غزّه" و یا "بحران غزه" می نامد، اوج  وعمق نادانی خود را بنمایش می گذارد. آن دیدگاه و یا نظری که سعی می کند حمله تروریستی به مردم نوار غزّه را، حمله به اسلام و یا اعراب قلمداد نماید، هدفی جز تقویت سیاستهای سرکوبگرانه امپریالیسم و محروم کردن مردم غزّه از اظهار همدردیها و حمایتهای وسیع جهانی را تعقیب نمی کند و بالاخره، آن دیدگاه و یا نظری که بخواهد بمباران مدارس، مراکز آموزشی، مسکونی، تأسیسات زیربنائی، بیمارستانها، حتی، مزار کشته ها و غیره را در ورای کلمات جنگ یا بحران بپوشاند، در برآورد نهائی، همدستی و شراکت خود با جرایم امپریالیسم را نشان می دهد. کدام جنگ؟ کدام بحران؟ جنگ و بحران مفاهیمی هستند که محتوا و معانی مشخصی دارند و از قوانین خاصی پیروی می کنند. امروز، باریکه غزّه به اردوگاهی بمراتب بدتر از اردوگاههای مرگ فاشیستی در سالهای جنگ جهانی دوّم تبدیل شده است. نوار غزّه با فاجعه انسانی به تمام معنی مواجه است. مردم محروم از آب آشامیدنی و دیگر مایحتاج ضروری برای زنده ماندن، با پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات و تسلیحات نظامی آمریکا، از زمین و دریا و هوا بمباران می شوند. اجساد زخمیها و کشته شدگان در زیر آوار اماکن خود مدفون می شوند.

امپریالیسم جهانی و بویژه امپریالیسم آمریکا، برای غلبه بر بحران همه جانبه مالی- اقتصادی، سیاسی- ایدئولوژیک و برای سلطه بر مردم جهان، به جنگ نیاز دارد ولی، اوضاع و احوال کنونی جهان امکان درگیر ساختن یک جنگ جهانی تمام عیار را از آن سلب کرده است. به همین سبب، به جنگهای منطقه ای و حملات تروریستی بر علیه مردم، مثل عراق، افغانستان، یوگسلاوی، لبنان، دارفور و ... و امروز در غزّه دست می زند. حمله جنون آمیز به غزّه، خاکریز اول از زنجیره سیاستهای سلطه جویانه امپریالیسم است و بدین طریق، قدرت نظامی ، اوج قساوت، خشونت و توحش بی ملاحظه امپریالیسم برعلیه بشریت را  و در عین حال، ناتوانی خود را در اداره جهان، به نمایش گذاشته است. هدف امپریالیسم از قتل عام مردم باریکه غزّه، تشدید و توسعه جو رعب و وحشت در میان مردم معترض جهان و زهر چشم گرفتن از آنهاست. اقدامی است تروریستی و نمونه تیپیک تروریسم دولتی. اگر همه خلقهای جهان، نیروهای آزادیخواه، صلح طلب و انساندوست نتوانند ماشین تروریستی امپریالیسم را در همین خاک ریز اول متوقف سازند، باید منتظر فجایع بازهم بزرگتری باشند.

۱٦/۱/٢۰۰٩


January 18th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی